Lehdistötiedote 9.12.2015

Kotidata Soneran kumppaniksi – tietotekniikan tukipalvelut Soneran myymälöihin

Tietotekniikan palveluyhtiö Kotidata ja teleoperaattori Sonera ovat sopineet valtakunnallisesta yhteistyöstä. Kotidata tuottaa Helpson-lähitukipalvelut Soneran 9 myymälässä ja kotikäynnit koko maassa. Asiakkaat saavat tietotekniikan opastusta ja apua ongelmatilanteissa sekä digilaitteiden käyttöönotossa.

Kotidatan palveluina ovat tietotekniikan lähituki ja yksilöllinen neuvonta kotona ja palvelupisteessä, sekä koulutukset. Yhtiö palvelee asiakkaitaan paikallisesti ja tekee yhteistyötä valtakunnallisten media-, finanssi- ja ict-yhtiöiden kanssa.

Sonera haluaa varmistaa asiakkailleen kattavan ja hyvän palvelukokemuksen, erinomaisen avun digilaitteiden ja palveluiden käyttöönotossa sekä kattavat tukipalvelut. Kotidata tuottaa palvelut Soneralle myymälöissä Helsingissä, Vantaalla, Turussa, Tampereella, Rovaniemellä, Hämeenlinnassa, Jyväskylässä ja Kouvolassa. Näiden lisäksi kotikäyntejä tekevää henkilöstöä on myös Vaasassa, Oulussa, Lahdessa ja Kuopiossa.

”Olemme yli vuoden ajan Sonerassa testanneet Kotidatan palvelukonseptia ja päätimme laajentaa sen osaksi Helpson – palvelukonseptiamme. Haluamme tarjota asiakkaillemme valinnanvapautta ja yksilöllisyyttä. Yrittäjävetoinen kasvuyhtiö on kumppanina paras valinta ja uskomme asiakkaidemme saavan erinomaisen asiakaskokemuksen kotona ja liikkeissä”, toteaa Soneran kuluttajatuotteista vastaava johtaja Markus Lahtinen.

”Kumppanuus on meille KotiDatassa suuri mahdollisuus ja se vahvistaa asemaamme valtakunnallisena digilaitteiden ja ohjelmistojen tuki- ja koulutuspalveluiden tuottajana. Olemme ylpeitä siitä, että Sonera on halunnut yhdistää KotiDatan yrittäjävetoisen palvelun omaan jatkuvasti kehittyvään palveluvalikoimaansa”, kertoo Hannu Tolvanen, KotiDatan liiketoimintojen kasvattamisesta vastaava osakas.

”Tämä on uusi yhteistyömalli markkinoilla. Meillä on tiimissämme eri paikkakunnilla kymmeniä huipputekijöitä, asiakaspalveluhenkisiä tietotekniikan ammattilaisia. Olemme pystyneet tuottamaan hyvää asiakaspalvelua niin liikkeissä, kotikäynneillä kuin yhteistyössä muiden kumppaneiden kanssa”, toteaa Kotidatan perustaja ja Suomen Yrityskehitys Oy:n toimitusjohtaja Jukka Lassila.

”Myymälöissä on saavutettu loistavia tuloksia myynnissä ja asiakastyytyväisyydessä. Halusimme laajentaa kokemusten perusteella palvelut maankattavaksi ja hyödyntää KotiDatan ketteryyttä myös kotikäynneissä. Meille tämä on esimerkki kumppanuudesta kasvuyritysten kanssa”, kertoo kuluttajapalveluiden kanavista ja myynnistä vastaava johtaja Jari Rapo Sonerasta.

SUOMEN KOTIDATA on Jyväskylässä vuonna 2008 perustettu kuluttajien tietotekniikan lähituki- ja koulutuspalveluita tarjoava yritys. Kotidata panostaa laitteiden käyttäjien, yksityisasiakkaiden ja  yritysten henkilöstön tukeen  sekä osaamisen ylläpitoon ja kehittämiseen. Pääomasijoittaja Midinvest ja sarjayrittäjät Hannu Tolvanen ja Mikko Marttila tulivat Kotidatan osakkaiksi 2014.  Kotidata on Suomen Yrityskehityksen kiihdyttämöasiakas.

Soneran tietoliikenne- viestintä- ja viihdepalvelut mahdollistavat sujuvampaa arkea, valinnan vapautta ja uusia mahdollisuuksia kuluttajille, yrityksille ja yhteisöille. Soneralla oli vuoden 2014 lopussa noin 4,5 miljoonaa liittymäasiakasta. Toimimme koko maassa ja palveluksessamme työskentelee noin 3 000 henkilöä.  www.sonera.fi

Sonera on osa TeliaSonera-konsernia, Pohjoismaiden ja Baltian johtavaa televiestintäyhtiötä. Meillä on vahva asema Euraasian, Venäjän, Turkin ja Espanjan markkinoilla tytär- ja osakkuusyhtiöiden kautta. Toimintamme nojaa vastuullisen liiketoiminnan periaatteisiin, joita toteutamme ja kehitämme yhteiskunnan muutosten mukana. Lue lisää meistä www.teliasonera.fi

Lisätietoja: Hannu Tolvanen, Kotidata, 0400 642569
Johtaja Markus Lahtinen, kuluttajatuotteet, Sonera, 040 302 4099
Jukka Lassila, jukka.lassila@yrityskehitys.com, 050 1810